Any business profiles with Virtual Rooms

Financial field, chamber practice, pharmaceuticals industry seem so serious. It is not new that such circles of action have a deal with many files. It stands to reason that generally, they are sensitive. It is a matter of course that they need to be stored somewhere. Our suggestion is Virtual Repositories. You will say that there are other options like ordinary depositories or DWs but we offer you is the great selection of positive effects which will be effective for any kinds of activity. So, what are the positive effects of Virtual Rooms for your orbits?

  • Even banks are allowed to use your Online Storage Areas . It is understood that the degree of safeness of the documentation is of singular importance for the this activity. That is the reason why there is a point in picking the Alternative Data Rooms which put best leg foremost to give your records the wonderful degree of security. Likewise, you are allowed to upload the deeds at a rate of knots. On circumstances that you prefer using the diversity of file formats, you are allowed to do it with Virtual Data Rooms.
  • The M&A is typical for manifold kinds of activity. The secret of successful M&A deals is an easy communication with all the close associates, the effective due diligence, and the access to the files. All of it can be done with the aid of the Virtual Repositories deal room software . In the matter of negotiating, you enjoy the Q&A mode. Taking advantage of it, you deal with all your customers from various countries. The due diligence will be ideal because of the twenty-four-seven customer support, the machine translation system, the possibility to check the get acquainted with the materials from pole to pole etceteras. The flexibility is of utmost importance for any focus areas. For this reason, you may get the advantage of your Online Storage Areas using both PCs and digital phones.
  • On the assumption that you watch films, you notice that the legal profession always works with manifold archives. As a matter of fact, the situation is similar. As it happens, they are bound to think about where to keep their files and how to keep them sub-rosa. Of course, there are several variants. They are ordinary depositories, gratuitous cloud storages, and Alternative Data Rooms . The land-based repositories are normal but they will not suggest you any other tools. The chargeless cloud storages will come in useful to differing enterprises. That said, it is highly recommended not to take advantage of them assuming that the system of protection is highly important. Finally, the Digital Data Rooms will not only keep your records but also present you many strengths.
  • Not only the great enterprises can make use of the Electronic Repositories, but also little enterprises can get the advantage of them. When you would not like to spend a powerful lot of money on high-priced Up-to-date Deal Rooms, you are in a position to set eyes on affordable virtual data room providers with gratuitous temporary subscriptions. With this in mind, you have an opportunity to save money for several months, test different Deal Rooms, and select the most sophisticated one.
  • The Deal Rooms are so universal that even information technologies can take advantage of them. The pharmacy can enjoy the sophisticated degree of safeness of all the restricted archives. What is more, the safe sharing also plays a key role for this sphere. On the whole, you are in a position to share your records and you will not experience the data bottleneck.

In the upshot, you can see that the Virtual Platforms are universal and can be beneficial for varied business dimensions. But it should be emphasized that if you do not worry about differing opportunities and the system of protection of the info, it is a good idea to decide on the traditional repositories and gratuitous data-warehousing systems.

“Belum dapat lihat hasilnya…” – Jahitan diganti plaster, Lan Solo sabar menanti hasil pembedahan bibir anak

Selesai prosedur pembedahan membetulkan bibir sumbing anaknya pada 31 Mei lalu, kini penyanyi Lan Solo memaklumkan jahitan pada bahagian bibir anak bongsunya dibuka pada hari ini.

“Hari ini BabyXandra bukak jahitan. Semoga dipermudahkan. Aaamiiinnn!, kata Lan menerusi laman Instagram miliknya.

Menurut laporan BH Online, bagaimanapun jahitan pada bibir Nur Aman Quxandra belum dapat dilihat sepenuhnya kerana telah digantikan pula dengan plaster.

Menerima secara positif, bekas vokalis kumpulan Kristal itu menyifatkan mungkin doktor ingin memberikan kejutan buat dirinya dan isteri, Nur Sheila Hassim.

Tambah Lan, dia berasa sebak apabila melihat anak bongsunya yang masih kecil itu menahan sakit kerana dibedah. Ini kerana kesakitan ditanggung oleh bayi yang baru mencecah usia tiga bulan itu hanya diluahkan menerusi tangisan.

Pasangan yang mendirikan rumah tangga pada 6 Disember 2009 itu turut dikurniakan dengan tiga cahaya mata lain iaitu Nur Amna Qaleesya, Nur Amna Qeesyara dan Muhammad Akid Qassyaff.

Sumber : BH Online

Apa kata anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Kongsi Ya. Terima Kasih !! II

Sumber: Sumber

AG Baru Ikrar Tidak Akan Lepaskan Sesiapa Pun Dalam Siasatan 1MDB

Peguam negara yang baharu Tommy Thomas berikrar akan menjadikan pengurusan prosiding jenayah terhadap dakwaan salah laku 1MDB sebagai keutamaannya.

“Semuanya sama di sisi undang-undang dan tiada siapa pun akan dilepaskan.

“Tidak akan ada cubaan menutup kes” kata Tommy dalam sidang media selepas memasuki pejabatnya hari ini.

Katanya, beliau akan meneliti kertas siasatan berkenaan dan menghubungi pihak berkuasa dalam bidang kuasa lain dalam hal itu.

Beliau juga memberitahu akan menjadikan agenda pemansuhan undang-undang yang menindas sebagai agenda utama dan memberitahu sudah mempunyai “senarai panjang”.

Tommy berjanji akan tiada lagi pendakwaan terpilih dan pihak tidak bersalah tidak perlu berasa bimbang.

“Malaysia sebuah negara yang bebas, kita tidak harus takut pada ketukan pintu di tengah-tengah malam oleh anggota polis.

“Tetapi siapa yang melanggar undang-undang akan berdepan tindakan undang-undang tidak kira apa kedudukan mereka.

“Di pihak saya, saya berjanji lakukan perkara yang betul, iaitu, bercakap benar dan tegakkan keadilan.

“Keadilan bukan saja akan dilakukan tetapi dilihat dilakukan,” tambahnya lagi.

Isu pelantikan Tommy sebelum ini mencuri perhatian selepas Majlis Raja-Raja dilapor mahukan calon beragama Islam.

Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V bagaimanapun semalam telah memperkenankan pelantikan tersebut semalam untuk dua tahun bermula 4 Jun.

Terdahulu, Tommy berkata beliau merasa terharu terhadap pelantikannya sebagai peguam negara yang baru dan menyifatkan pelantikan itu sebagai satu “tanggungjawab yang hebat”.

Bercakap kepada pemberita di luar pejabat firma undang-undangnya di Jalan Ara, Bangsar Tommy mengesahkan bahawa beliau telah bertemu Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selama beberapa minit pagi ini dan akan bertemu semula esok.

Beliau tersenyum lebar sewaktu menerima ucapan tahniah atas pelantikannya.

“Terima kasih banyak tetapi lebih bagus saya tidak memberi komen sehingga mendapat surat rasmi yang saya rasa akan menyusul sehari dua lagi.

“Jadi saya rasa masih terlalu awal untuk saya memberikan komen, terima kasih kerana menunjukkan minat” kata beliau

Peguam berusia 66 tahun itu akan mengambil alih jawatan tersebut daripada Tan Sri Mohamed Apandi Ali yang sedang bercuti selama sebulan.

Ditanya sama ada beliau akan menjalankan tanggungjawabnya sebagai peguam negara di Putrajaya esok, Thomas memberitahu ia akan mengambil masa beberapa hari.

Saya tidak akan berada di pejabat pagi esok seperti yang telah saya katakan. Perlu beberapa hari untuk pelaksanaan (proses pelantikan).

-malaysiakini

Gara-gara pakai tudung seperti wanita Indonesia, Fazura dilabel sebagai bibik

Ramadhan tahun ini sangat bermakna bagi pasangan Fattzura iaitu Fattah Amin dan Nur Fazura kerana berpuasa bersama dengan status suami isteri. Meskipun sibuk dengan aktiviti masing-masing, namun mereka ‘mencuri’ sedikit masa untuk berbuka bersama-sama bagi mengeratkan hubungan silaturahim.

Terbaru, Fazura dan Fattah telah berbuka puasa bersama rakan-rakannya. Fazura juga mengenakan baju dan tudung hitam ala-ala masyrakat wanita Indonesia (jilbab).

Namun, Fazura tidak mengambil perkara tersebut sebagai sesuatu yang serius, sebaliknya dia menganggap itu hanya sekadar gurauan bersama rakan-rakannya.

Gurauan bersama rakan-rakan

Fazura kena buli

Bibik mahal

Meskipun dilabel sebagai ‘bibik’, namun peminat Fazura menganggap beliau tetap cantik walaupun mengenakan tudung sedemikian.

Bibik pun cantik jugak.

Pakai tudung macam tu pun still comel.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Berita Steady

Sumber: Ohmymedia

Sikap Rendah Diri LGE Dipuji, Memilih Makan Di Kedai Biasa Bersama Keluarga

Selain Mohamad Sabu, Nurul Izzah dan Wan Azizah, Menteri Kewangan Malaysia, YB Lim Guan Eng juga sering mendapat perhatian masyarakat. Baru-baru ini sebuah video menjadi tular di media sosial apabila Lim Guan Eng bersama isterinya dan anak bongsu mereka sedang menikmati nasi ayam di sebuah restoran yang dikatakan terletak di ibu kota.

Hasil perkongsian video dari salah seorang pengguna Facebook, Noor Jamilah, telah mendapat setengah juta tontonan.

Lim Guan Eng juga pernah menyatakan kepada sidang akhbar bahawa beliau akan terus mengamalkan gaya hidup secara sederhana kerana baginya kehidupan seperti itu membuatkan beliau berasa lebih dekat dan selesa ketika bersama dengan keluarga.


Video Lim makan bersama keluarga di sebuah restoran.

Menerusi video berdurasi 10 saat itu, Lim yang memakai baju kemeja putih sedang makan nasi ayam bersama isteri dan anak bongsunya. Duduk satu bumbung di restoran bersama dengan rakyat biasa, Lim dan keluarga kelihatan sangat berselera menikmati juadah mereka itu.

Rata-rata netizen telah memberikan reaksi positif terhadap beliau sekeluarga yang kelihatan selesa makan di tempat awam.
Simple dan hidup secara sederhana.

Menteri berjiwa rakyat.

Menteri yang tunjuk contoh terbaik kepada rakyat.

Sumber : FB Jamilah / citemalaya.website

“Saya tak akan menyemak di kaca TV anda lagi, Saya akan tetap bersama Umno dan BN” – Dira

Umum sedia maklum, Dira Abu Zahar kini sudah aktif dalam dunia politik sebagai Exco Puteri Umno. Malah, dia tetap beristiqamah dalam perjuangan Umno, meskipun parti tersebut tidak lagi menjadi pemerintah pusat.

Walaupun, desas-desus kedengaran parti politik Barisan National hampir ‘terkubur’, Dira Abu Zahar akan tetap meneruskan perjuangannya kerana parti ini memberi kesan terhadap perjalanan hidupnya.

Saya telah berhenti jadi pelakon

Umno terkubur? Saya akan tetap bersama Umno dan BN, saya teruskan juga walaupun sehingga jadi pembangkang. Saya akan setia, pandai atau tidak pilihan itu, saya minta maaf kerana tak boleh nak puas hati semua orang, jadi saya mohon kita hormati hak sesama kita.

Malah, Dira Abu Zahar juga telah membuat keputusan untuk tidak lagi muncul dimana-mana kaca televisyen sebagai pelakon.

Saya memang tidak akan berlakon lagi, walau saya tiada job saya tidak kisah sebab tak berlakon, jadi jangan risau dan saya rasa saya lebih selesa apa yang saya buat sekarang (berniaga dan berpolitik). Jadi saya harap masyarakat faham, tiada lagi ungkapan bila dah jadi pelakon. Kepada anda saya tak akan menyemak di televisyen lagi dan untuk makluman saya sudah berhenti jadi pelakon tiga tahun lalu.

Saya kuat bergurau

Sementara itu, Exco Puteri Umno ini juga pernah dihimpit kontroversi terhadap beberapa orang artis dan ahli politik yang lain dek kerana kelantangan memberi pendapat di media sosial. Ini respon ringkas Dira Abu Zahar terhadap isu berkenaan.

Saya tak berniat nak cetuskan apa-apa, itu yang saya lalui… lagi satu saya memang seorang yang kuat bergurau.

sumber: ohbulan

Resipi Ayam Bakar Ni Dapat Lebih 1 Ribu Share Di FB. Senang Nak Buat. Patutlah Ramai Yang Cuba.

Ayam panggang persis sajian restoran mahal ni nampak mudah dan senang disediakan. Bahan-bahannya pun ada dijual di pasaraya. Bagi anda yang nak cuba sajikan hidangan ini buat keluarga, berikut ada bahan-bahan yang diperlukan. Nak makan dengan nasi boleh, nak hidang dengan pasta dan kentang putar pun sesuai. Selamat mencuba!

AYAM BAKAR ALA KENNY ROGERS

BAHAN-BAHAN:

1 ekor ayam – potong 4 bahagian

Bahan A :

2 biji bawang besar
4 ulas bawang putih
1 inci halia
1 kiub ayam knorr
2 sudu serbuk lada hitam
1 senduk kecil sos black pepper (dalam botol)- brand apa-apa je.
1 sudu teh garam
1 sudu makan gula
100ml air (Kisar semua bahan diatas)

Bahan B :

2 sudu madu
3 sudu minyak zaitun
2 sudu besar mixed herbs @ daun oregano

CARA MEMASAK:

Campurkan semua bahan A & B dan lumurkan pada ayam. Balut bekas dengan plastic wrap  dan perap 1@2jam dalam chiller. Kalau perap 4@5 jam lagi sedap.
Bakar dalam ketuhar pada suhu 220C selama 1 jam atau bakar menggunakan pemanggang ajaib hingga masak.
Angkat dan sedia untuk dinikmati.

Kredit resipi & foto: Salimah Olie

 

Sudah Baca, Klik Like Dan Komen Dibawah Jika Tulisan Ini Bermanfaat. TQ 

‘Umno ibarat kapal tenggelam boleh diangkat semula ke air’ – Ini apa Ahmad Maslan katakan

Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Ahmad Maslan menyamakan partinya dengan kapal yang sedang tenggelam.

Bagaimanapun, menurut Ahmad beliau yakin jika Umno bersatu, parti itu tidak akan lama menjadi pembangkang.

“Dengan izin Allah kita mungkin tidak lama jadi pembangkang sebagaimana yang berlaku di negeri yang kita kalah. Kita yakin Malaysia ini, kita kalah tetapi kita boleh menang balik,” katanya dalam rakaman video disiarkan Umno Online.

Pada piihan raya umum ke-14 (PRU14), 9 Mei lalu Umno dan BN buat pertama kali dalam sejarah tewas di peringkat persekutuan selepas 61 tahun berkuasa.

Parti itu juga kehilangan semua negeri kecuali Perlis dan Pahang. Manakala Sarawak mengadakan pilihan raya negeri secara berasingan daripada pilihan raya umum.

“Kita berikan kepercayaan kepada Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein untuk mereka mentadbir dan mengepalai parti ini.

“Dengan sokongan padu itu maka Insya Allah parti kita yang umpama kapal yang sudah tenggelam ini boleh diambil, boleh diangkat kembali ke permukaan air dan diselamatkan semua isi-isi di dalam nya.

“Yakinlah bahawa jika kita bersatu, kita akan kuat dan kita akan boleh hadapi mereka,” katanya yang juga Timbalan Ketua Umno Bahagian Pontian.

Ahmad berkata Pakatan Harapan hanya menang 122 kerusi daripada 222 kerusi parlimen dan ia bukan merupakan kemenangan besar.

“Oleh kerana itu kemenangan mereka tidak membolehkan mereka mendabik dada. Mereka harus memenuhi manifesto yang telah mereka janjikan

“Manifesto yang menjanjikan bulan dan bintang itu harus mereka tunaikan. Jika mereka tak tunaikan percayalah rakyat akan bangkit dan tukar kerajaan yang ada ini,” ujarnya.

Sumber : MalaysiaKini

Hari Pertama Mat Sabu Masuk Kerja Dan Ini Yang Dia Bagitau

MENTERI Pertahanan, Mohamad Sabu mengakui beliau gementar dan masih menyesuaikan diri untuk menguruskan kementerian di bawah kepimpinan kerajaan baharu.

Katanya, beliau sudah biasa hidup bersama rakyat, namun kini terdapat protokol dan peraturan yang perlu dipatuhi demi menjaga kepentingan semua pihak.

“Tak ada perubahan besar, cuma sekarang bila nak bercakap faktanya perlu dijaga dan mengambil kira perasaan negara-negara jiran kerana saya bukan saja Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) saja, tetapi Menteri Pertahanan.

“Saya perlu cermat kerana sebarang percakapan akan dilihat dan dikaji pihak kawan dan juga lawan dalam politik merangkumi dalam serta luar negara.

“Memang kena sesuaikan diri dengan kehidupan baharu tetapi saya tak akan ubah ‘style’ saya,” katanya.

Terdahulu, Mohamad tiba di Wisma Pertahanan pada 9.30 pagi bagi memulakan hari pertama selaku Menteri Pertahanan.

Beliau mengambil tabik hormat dan menerima Kawalan Kehormatan Utama (KKU) terdiri daripada tiga pegawai dan 103 anggota Lain-Lain Pangkat (LLP) daripada Batalion Pertama, Rejimen Askar Melayu Diraja yang diketuai Mejar Juniusabdiah Shah Putra Janny.

Turut hadir, Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor, Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi serta Panglima Perkhidmatan dan Pegawai Kanan Tentera dan awam Kementerian Pertahanan.

Mengulas lanjut, beliau akan mendengar taklimat dan penerangan merangkumi seluruh cabang pentadbiran dan ketenteraan dalam tempoh minggu pertama.

“Kita akan guna ilmu yang akan digabungkan dengan ketenteraan untuk menangani sebarang konfrontasi khususnya isu memerangi keganasan.

“Berhubung isu-isu lain seperti skandal kapal dan penjualan tanah milik Angkatan Tentera Malaysia (ATM), kita akan kaji menerusi siasatan dalaman dan luaran sebelum mengambil sebarang tindakan.

“Saya tidak mahu ambil tindakan berdasarkan khabar angin kerana itu boleh merosakkan imej individu dan jabatan,” katanya.

Mohamad, Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) dilahirkan pada 14 Oktober 1954 di Tasek Gelugor, Pulau Pinang.

Beliau pernah menjadi ahli parlimen Kubang Kerian pada 1995 hingga 1999 dan Kuala Kedah pada 1999 hingga 2004.

Beliau adalah lulusan Teknologi Makanan dan Sains Gunaan dari Institut Teknologi Mara.

Sumber: Hmetro Online

NotaKaki: Kami dari Buletin Netizen mengucapkan selamat maju jaya untuk Mat Sabu dan semoga dipermudahkan

Posted in: Dalam Negeri

Artis Johan As’ari Suruh Periksa Rumah Perdana Menteri Tun Mahathir Sebab Mesti Banyak Duit Jugak. Kenapa Dia Tulis Status Begitu?

Sememangnya hak kita apa yang kita tulis di lama sosial tetapi ada ketika dimana kita harus berhati hati dalam menulis kerana di laman sosial adalah amat bahaya terutama jika tersalah tulis mengenai sesuatu atau seseorang.

Sekiranya anda seorang selebriti atau seorang yang dikenali ramai, sila lah berhati hati di dalam apa bentuk penulisan mahupun gambar atau video.

Johan suruh check rumah Tun M, tengok duit

PELAKON Johan As’ari telah menulis kata-kata yang mungkin agak pedas bagi sesetengah orang di Twitternya @JohanAsari terutama pengikut setia Tun Dr. Mahathir.

Tulisnya, ‘Cuba check rumah Tun, mesti banyak jugak duit.’ diikuti dengan emoji duit.

Ekoran itu, ada kalangan pengikut-pengikutnya yang meluahkan rasa kurang senang dengan tindakan pelakon tersebut.

Antara pengikutnya di Twitter berkata;

‘I lost my respect dekat you Johan’

‘Sorang lagi cari publisiti. Kesian’

‘Saja cari publisiti murahan nak suruh viral’

INI RESPOND JOHAN SAMADA BENAR ATAU TIDAK DIA MENULIS

Johan yang dihubungi mengakui bahawa dia yang menulis kata-kata itu.

“Johan kasihan dengan DSN dan sekeluarganya. Maaflah andai Johan mengguris hati ramai pihak,” katanya ringkas.

Pun begitu tidak bermaksud yang Johan tidak menghormati Tun Dr. Mahathir.

“Ya, Johan amat mengagumi Tun M, beliau seorang yang begitu pintar. Semua PM ada kelebihan yang tersendiri. Pasti ada hikmah di dalam apa jua situasi. Johan sentiasa mendoakan yang terbaik buat Malaysia tercinta,” katanya lagi.

TWITTER JOHAN

SUMBER : SINAR HARIAN